Sunday, January 9, 2011

Aku Sayang Dia




 Assalamualaikum.....


 entry ni nak cita sal aku punya hewan kesayangan, apa lagi kalau bukan kucing...memang dari kecik lagi aku suka sangat dengan makhluk Allah yang satu ni..sampai kalau jumpa kucing kat mana2 mesti mak, abah, kakak, abang n adik aku akan tunjuk kat aku.."tu kucing tu, amek la bawak balik umah" inilah ayat2 mereka -__-


nak dijadikan cerita dalam family aku ni cuma aku ngan ayah aku jer yang suka kucing, yang lain2 biasa2 jer..serius cakap kucing kat umah aku tu x penah takde, contohnya kalo sekor mati, dalam 2,3 minggu akan ada kucing baru yang datang umah aku...biasa la dengan adanya orang cam aku ni (yang pantang tengok kucing dalam kelaparan), otometik aku akan bagi makanan untuk diorang...sebab 2 diorang x mau p mana dah, nak stay ja kat umah aku...so skang ni kalo ada kucing baru jer yang mai umah kitorang, mak aku akan bagi warning awal2, 'jangan bagi depa makan, satgi depa tak mau balik dah!'  -__-"




 ni la dia kucing kesayangan aku, nama dia 'gemok' sebab dia la kucing yang paling gemok lam umah aku...sejarah asal usul dia sebenarnya bukan dilahirkan kat umah aku pun, dia ni lebih kurang pendatang asing la (sory yer gemok) hehe...


sebenarnya mak dia masa tengah pregnant kat dia mai umah aku mintak makanan, aku pun bagi la...lama kelamaan mak dia tu dah jadi kucing peliharaan kami scara tak langsung! satu je yang hampeh sal mak dia ni adalah dia pi beranak kat umah jiran aku! ada ke patut, aku ni dah la teruja nak nengok anak dia...sabor je la..


satu hari tu (lebih kurang sebulan gemok dilahirkan) seblom nak p sekolah, tersentuh sangat2 hati aku bila tengok mak si gemok nie bawak dia mai umah aku...dah tu dengan 'selamber'nya diorng duduk berdua-duaan ngah memerhatikan aku nak pi sekolah..masyaAllah, comelnya anak dia!!! start ari tu la gemok ditatang bagai minyak yang penuh...waduh2.. okeh2 nengok la gambar2 sayang aku nih...


dia ni suka wat tangan cam tu, berlunjur kot gamaknya..


aku suka pegang tangan dia sebab tangang/kaki dia tu gemok + kembang = comey!


ni port paling fevret utuk dia tido, atas katil aku! huhh -__-


mamat nie pembersih u...hahah~


comeynye la tidoq cam tu...


ni member baik dia, nama opet...opet ni ada abang nama pak itam, pak itam ni kucing yang aku ngan abah aku paling sayang sebelom gemok...tapi pak itam sakit, lepas tu dia hilang camtu jer...sob3..  T_T






ni port baru untuk dia tidoq, mak aku punya almari beras!



encemm la u!! haha~


baru lepas melantak...hehe...







mak aku punya bakul kain... (T_T)




ni saja nak nyakitkan hati aku..huhu~


 
wat ribbon  skit...heheh~


okeh, smpai tang ni saja la....huhu...



wasalam, sayonara...






No comments:

Post a Comment

ratna mintak tolong komen =)