Sunday, February 13, 2011

Akak Aku Dah Tunang Oii...





assalamualaikum....


lama jugak aku tak update blog, tak cukup masa la, asignment tersangat la BANYAK! ni boleh la curi curi masa untuk tulis entry yang aku nak tulis sangat2.


masa cuti raya cina aritu akak aku da selamat jadi tunangan orang...alhamdulillah, berakhir la zaman solonya.  =)





akak aku tunang pada ari sabtu, 5 februari 2011...masa aritu ada la family aku buat kenduri sikit2, yela tunang jer, takkan nak wat majlis beso gedabak kot. ari tu memang kecoh la, mak2 sedara aku dari perak, penang suma balik...riuh rendah umah aku aritu...malam tu mak sedara aku dari penang buat sirih junjung untuk hantaran akak aku..aku ni tolong tengok jer, nak tolong wat sirih tu kang tak junjung dah, ke bawah lak  jadinya, so aku amik keputusan untuk tengok jer.




yang sebenaqnya akak aku punya plan hantaran 7 dulang jer, pihak lelaki bagi 5 dulang, tapi last2 11 hantaran jadinya. yang selebihnya mak2 sedara kitorang sponsor...untungkan jadi anak buah sulung? aku lak cemana? ecehh... =) nak dijadikan cerita hantaran yang mak sedara kitorang sponsor nie tersangat la kreatif, serius beb...x caya? ok, ni salah satu buktinya.

nie la honey star yang slalu iklan kat tv tuu, ala yang kena makan ngan susu tu...kreatif an? tak terpikir lak nak wat cenggini.. 



ok2, berbalik kepada cerita asal..lebih kurang pukul 1 lebih mak andam pun datang...akak aku dimekap lebih kurang 1 jam setengah je oleh sebab kelewatan mak andam.  dalam pukul 3 petang rombongan dari pihak lelaki pun sampai...time tu suma orang terkocoh2, mana nak sambut tetamu lagi, dah tu pak cik baca doa pun pi mana ntah...last2 mak aku suruh adik aku pi panggil pak cik tu, baru la dia mai.




lepas rombongan pihak lelaki habaq tujuan diorang datang tu, pihak kami pun menerima la dengan hati yang terbuka... :) kemudian akak aku dipanggil untuk upacara menyarung cincin...satu je yang aku tabik sal akak aku ni adalah kebolehannya membuat muka donno, tapi dalam hati, masyaAllah..yela, sape yang tak nervous kan time2 camtu.
 





 sirih junjung nie blom siap lagi =)




 sponsor...



 sponsor...



 kecoh =)





 tadaaa...nie yang da siap.. 



 hantaran pihak perempuan...






 bakal mak mentua akak aku ngah menyarung cincin kepada bakal menantunya.




 haaa, yang baju hitam ngah berdidri kat belakang tu la bakal abang ipar aku..



 dah nak balik daa...



 sesi bergambo... :)




 kek dari pihak lelaki..



 sesi memotong kek...














majlis pun da selesai...lepas 2 akak aku bersama abg photographer n abg aku sendiri pi Tasoh Lake Resort n Gua Sami untuk sesi photoshoot...tempat tu tersangat2 la cantekk...nak nangis aku nengoknya sebab cantik sangat...Tasoh Lake Resort tu ala2 Nami Island kat Korea wa cakap luu..=)



 wajib ado gambo den ni haa... ;p











sekian saja, wassalam...
sayonara..













2 comments:

ratna mintak tolong komen =)