Sunday, April 17, 2011

ouh stress (T___T)

assalamualaikum...


ok, hari2 stress sudah menjelma...wuwuww...
kenapakah? sebabnya adalah dengan kehadiran 'incik exam'...hurmmm...sabor je lah...
  


tadi dalam pukul 4 petang aku sampai ke tanjung malim tercenta setelah bercuti selama 3 bulan  3 hari. mengikut perkiraan aku, dalam 4 bijik bas aku naik dari perlis sampai la ke tanjung malim nie... (O.o)

tapi tu la, walaupun sehari ja aku dapat bersama family, itulah nikmat yang tak terhingga sebagai seorang yang merantau mencari ilmu untuk kesenangan masa depan. boleh aku katakan, benda paling nikmat bagi seorang perantau, yang jauh dari kampung halaman tak kiralah merantau cari rezeki or belajaq adalah 'balik kampung'... (>__<)
cuba ampa bayangkan, kita balik kampung tengok muka mak ngan abah yang sentiasa dirindui, jumpa adik-beradik, tak lupa jugak muka kucing yang da lama ditinggalkan, nikmatnya hanya Allah yang tahu. T___T


Don't judge a book by its cover :)



kadang-kadang bila difikirkan balik, aku bersyukur sebab Allah s.w.t bagi peluang dekat aku untuk belajaq kat sini. dengan hidup dekat sinilah aku dapat rasa kenikmatan balik kampung jumpa keluarga dan hampir 100% aku hidup berdikari kat sini. kalau dulu makan minum abah ngan mak uruskan, kat sini semuanya sendiri. kalo ko tak berusaha cari makan alamatnya kebuloq la hang...satu lagi benda paling best sebagai perantau ni time balik kampung nak sambut raya. naik pulak bas kan, lepas tu pak cik driver pasang lagu dendang perantau...perghhh!!! layan habis...sedar2 ayaq mata meleleh dah...hakhak~ (gurau jer)   :)


ok, meh aku cerita balik apa yang gambaq ni tulis "hayatilah Ciptaan-Nya sebelum tidak sempat merasai anugerah yang tiada nilainya - balik kampung"...  :"(     *credit to google image*


ok, la..nak pi study dulu...ingat azam sem nih ratna syazana!!! doakan aku dapat dekan yer kengkawan suma...daaa...




wassalam, sayonara.....

No comments:

Post a Comment

ratna mintak tolong komen =)