Wednesday, December 28, 2011

Budak sukan ke aku ni ??






assalamualaikum...




aku sekarang dah jadi 'budak sukan' laaa....hahahaha...  





kau rasa lawak ke? (_ _")





kalau dulu kemain tak suka main sukan time sekolah. aku pun tak tahu la kenapa aku tak suka main sukan masa sekolah menengah dulu. aku rasa faktor kawan kot. aku ni dah la jenis mengikut kawan je, kalau kawan tak suka tu, aku pun tak suka tu, kalau kawan tak suka ni, aku pun tak suka ni (apa yang aku merepek ni?)




tapi time sekolah rendah dulu memang aku aktif bersukan. kalau musim ko-k tu memang wajib la kena turun padang tiap-tiap petang. aku kalau bab sukan ni aku suka acara balapan dengan bola jaring je, yang lain aku tak minat especially lompat tinggi! lagipun time sekolah rendah aku ada kawan-kawan yang minat sukan, jadi takde hal lah aku nak aktif sukan time sekolah rendah. kalau muka wakil sekolah tu muka aku la tu. Hahahaha..


*muka bangga*





back to the topic, time aku dekat UPSI ni la aku dah start main sukan balik. tu pun sebab aku ambik minor Sains Sukan. bagi aku ok la setakat ni sebab aku belom belajar lagi sukan-sukan yang kena ambik untuk setiap sem. sem ni aku ambik teori dulu, pening jugak la dengan pakcik 'anatomi' tu, semua part-part dekat badan nak kena ingat, kadang-kadang tu nama yang bukan-bukan je dia letak, Scapula la, Ulna la, Tarsal la, Metatarsal la. tak boleh ke letak nama yang orang mudah ingat? letak la kasim ke, tipah ke, meon ke? kan mudah je nak ingat (-__-")





oh ye, itu hari aku ada main hoki untuk subjek ko-k. kitorang main dekat Stadium Hoki, Lembah Pantai. memula nampak padang hoki tu terus berkobar-kobar nak main, dah main baru tahu rupa-rupanya main dekat padang upsi lagi best. sebelum main, padang mesti dibasahkan dulu sebab padang hoki ni pakai rumput pelesu je, dibuat dari sintetik jadah hape ntah, so bila jatuh takde la calar-balar bagai. dah basah-basah macam tu ingatkan boleh la berlakon konon-konon teror main hoki, padahal hampeh je. air yang diorang basahkan padang tu dah membasahkan kasut kitorang. kalau kasut dah basah for sure lah akan jadi berat kan? nak lari pun dah termengah-mengah, padahal badan 'kurus' dan 'ringan' je. tak guna punya @#$%^&*!!!






 kau berani nak lawan dengan aku? berani?? hahaha







wajib bermuka berlagak.







posing bapuk! cis! cis! cis!



saya paling KURUS. wahhh... bangga!


 
ciss! tak macho langsung beg aku!








p/s : ni la first time aku lawan hoki. alhamdulillah team aku menang 1-0..yang bestnya aku yang tak pernah main hoki sebelum ni la yang jaringkan gol! hakhakhak..





babaiiiii....




21 comments:

  1. awak x perlah..gaya ada....x kisah lah x reti main,,,tp ada pengalaman..awak layirahlah blog saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada gaya pun boleh la kan.. :) insyaAllah.

      Delete
  2. awak saya dulu masa frm 5 sy main hoki...masa tu saya dok kt selayang gombak..masa tu wakil MSSM..saya wt latihan kt lembah pantai dekat ngan UM kot...kana bola yg putih tu,sakit wak,,keras giler bola tu!!!....awak ada skill " skup " @ lambungkan bola tu....tp ia pengalaman bg individu kan =)..pengalaman mematangkan kiter walau apa2 bidang kiter ceburi dan mendewasakan kiter=).."dah mcm cikgu pula"..hehheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambar saya main hoki ni dekat lembah pantai la.. sebelum ni memang xpernah main langsung, saya main ni pun sebab kursus ko-k, kalau tak memang sampai tua la tak pernah main hoki.. salah satu sebab saya x suka main hoki ni sebab bola la, risau gile kalau kena bola..kiranya awak ni power la ek main hoki sampai boleh wakil MSSM? :)

      Delete
  3. awak kalo bola tu kena kaki pedih wak...pedih sgt,,bila kalo org tu nak shoot,sakit sgt...saya x padailah wak.sikti jer...tapi kiter dapat pengalaman.sebelum nak main tu,coach kami suruh mandi air pancut kat padang hoki tu =)...seronok sgt =)..x pe la wak,awak dah merasai main hoki n penat kalo nak wamup..kena joging 1 padang kan??

    ReplyDelete
  4. eh, best la dapat mandi air pancut tu..masa saya main hari tu boleh tengok dari jauh je air tu, padahal dalam hati meronta2 nak mandi :)
    saya tau memang sakit sangat kalau kena bola tu sebab dulu masa sekolah menengah ada kawan saya yang patah gigi kena bola hoki, sebab tu saya takut nak main hoki..hehe.

    ReplyDelete
  5. ala,awak hati2 la main tau =)....awk nak tahu,air pancut tu,sejuk sgt2 wak =)..kami puas mandi smpai coach kater, " kat umah x ada air ker""heheheh...awak,skrg ni dah sem brp??x pe la,nanti sy ajar awak main hoki.sebba patah gigi tu kawan awak tu x hati2...tu yang patah....x per,itu semua pengalaman..awak masa kt sana brp lama kt stadium lembah pantai tu?lawarlah background awak =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..saya kat sana dari pagi sampai malam baru balik..background blog ni ke? :)

      Delete
  6. heeheheeh....ye ker,,,malam baru balik upsi ker??background awk lah...awak pun lawa,,hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah, balik hari, dekat je kan.. haha.. background je yg lawa, tuannye tak pun :)

      Delete
  7. saya ikhlas..awak lawa + comey...allah meciptskan sesuatu makhluk sebaik kejadian dengan sempurna....awak,kecantikan seseorang itu perkara subjektif wak..awak ingat x lagi masa from 5,yang poem bahsa inggeris..x silap saya poem wanita...saya ingat lagi poem tu..." walaupun seseorang itu jaga kecantikan,ia kan berkerut di mamah usia wak...biarlah kecantikan terpancar di hati dan biarlah ia di lihat dan di nilai oleh ALLAH...sy bukan hensem pun...zaman nabi muhammad,bilal bin rabah,,muka dia hitam sgt,akhirnya ia masuk syurga dengan perjuangan nnya...hihihi..sowi saya berceramah.." kalo sy berceamah x henti2..sowi,,jadi ustaz utkkawan2...huhu=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. berceramah? hehe, takpe..boleh muhasabah diri jugak..saya pun sependapat dgn awak jugak, tak guna kalau seseorang tu mempunyai paras rupa yg cantik tapi dalamannya? masyaAllah..

      Delete
  8. dalamnya ada jantung,ada hempedu..ada hati...heheheeh=)

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. betul tu, hati la yang membentuk kasih sayang manusia.

      Delete
  10. heart..my heart =)...hihiih...bermadah pula..aloha....

    ReplyDelete
  11. mermadah mengeratkan hbgn silaturrrahim

    ReplyDelete

ratna mintak tolong komen =)