Friday, October 5, 2012

Bila terjatuh cinta tanpa sedar




Assalamualaikum



tipu la kalau ada yang cakap tak pernah dilamun cinta atau tak pernah sukakan someone. bagi aku la cinta ni datang dalam macam-macam cara, kadang-kadang kau sendiri tak sedar yang kau dilamun cinta sebenarnya. In case kau pergi pasar basah masa hujung minggu, masa kau tengah memikir nama ikan yang kau jumpa kat pasar tu tetiba mata kau terpandang seseorang yang dalam hati kau cakap "oh, shoo shuweeetttt". nak-nak pulak dia pun pandang kau, mula la verangan bagai nak rak. lepas tu kau senyum tak sudah sampai ke rumah. see? bagi aku la, ini dah dinamakan cinta. kehkehkeh..






 cerita ni takde kaitan dengan aku pun, tapi jujur aku cakap benda ni selalu je jadi dekat aku. kalau aku jumpa someone yang 'ada rupa' (contohnya), then dia pun bagi feedback yang baik dekat aku of course la dalam hati aku ni penuh dengan sekebun bunga. dah tu mula la berangan kalau kawin dengan dia mesti best ni, dapat anak comel-comel macam ayah dia..wakakaka (punya la tinggi imaginasi aku)



tapi....



benda-benda ni semua dalam angan-angan aku je. biasa la, manusia kan suka pada benda-benda yang cantik, walaupun berangan mesti la nak yang cantik jugak kan? jangan nak menipu la kalau ada yang cakap "beb, semalam aku berangan Kak Limah naik pelamin dengan aku, shooo shuweeeettt". kalau ada sape-sape yang cakap macam ni, bagi aku nombor tepon dia, aku nak belanja cendol semangkuk dua. serius!





bila dah angan-angan aku tu tak boleh dikawal sampai terberangan yang bukan-bukan, mula la aku muhasabah diri sendiri balik. aku bukak folder gambar sendiri dan aku tengok lama-lama gambar aku tu. aku akan cakap pada diri aku, layak ke aku nak berdampingan dengan orang-orang yang macam tu? nak ke orang-orang macam tu jadikan aku ni 'someone special' dalam hidup diorang? dalam Islam pun kita digalakkan memilih pasangan yang sekufu dengan kita, maksudnya yang sepadan dengan kita dari segi rupa, harta, pangkat dan sebagainya. tujuannya nak mengelakkan perkara yang tak diingini selepas kau kawin nanti. lepas tu aku kosongkan fikiran dan cakap pada diri sendiri "tak usah berangan nak menggapai bintang di langit andai tangan tak kesampaian,  mungkinkah aku boleh capai bulan yang setia menanti tanpa aku sedar?" :')




bagi yang 'termasuk' dalam angan-angan aku tu, aku mintak maaf ter'berangankan' korang, mungkin korang dah bahagia dengan pasangan masing-masing. sekarang ni aku tak kisah siapa pun jodoh aku janji sembahyangnya cukup 5 waktu dan boleh jadi suami yang baik kepada aku dan ayah yang terbaik buat anak-anak aku :)





*berangan nak kawin ke apa aku ni?*








hahahaha...ok, bye2!!!



12 comments:

  1. carilah seseorang itu dapat mengimamkan kiter nanti ketika solat...mudah - mudahan...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah yang saya inginkan..insyaAllah aminnn :)

      Delete
  2. awak jatuh cinta ngan sapa wak,,,bertuah org itu kan,,heheh=)mesti termimpi - minpi..heheheeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang tu tak bertuah pun, saja suka2 tengok kelebihan orang :)

      Delete
  3. Replies
    1. alhamdulillah ok, cuma tertekan dengan assignment la..makin lama makin berat lak rasanya.

      Delete
  4. samalah saya wak..saya banyak assigment,kuis,test...penin dibuatnya...insyaALLAH bak kater kawan saya plan menagement blaja kena tersususn...boleh berjaya..kiter boleh wak...kiter kena kuat semangat...caiyok!!!

    kabate!!!!!hahahaha"1 kali bu! " bu "
    2 kali bu!! "bu""bu "
    bubububbubu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah..kita boleh!!!! kabate..kabate... :)

      Delete

ratna mintak tolong komen =)