Sunday, February 3, 2013

Antara Pop Yeh Yeh dan Indie



Tengah tengok tv tadi, cerita Jimmy Neutron. Cerita ni aku tak layan sangat, kalau Spongebob sama Upin & Ipin aku layan, baru kena dengan jiwa. Kononnya. Lepastu mata aku tertancap ke kabinet tv sebelah kanan. Eh album gambar! *sambil buat gaya tanjat boboi*. Layan gambar gambar lama ni ada jugak pekdah daripada mengadap muka sama jambul Jimmy Neutron yang tak kena dengan jiwa tu. Kononnyaaaa (sekali lagi). Dannnn lepas tengok je gambar gambar aku masa kecik kecik dulu mulalah geleng geleng kepala sambil menyumpah seranah berbunyi “shit! Kenapalah daku ini sedemikian rupa?”.





Ni lah antara beberapa perkara yang membuat daku menyesali akan diri sendiri.. =,=



1. Pakai tudung gaya Cikgu Senah 
Kenapa lah aku boleh pakai tudung senget benget macam tu? Dengan rambut terkeluar, lepas tu tudung tu aku pin satu je dekat bawah dagu, yang bahagian bawah tu dibiar terbuai buai ditiup dek angin. Sungguh tak senonoh.



2. Pakai baju compang camping 
Aku dedulu memang nakal. Takdenye istilah nak main kumpul kumpul anak patung ke, nak main mekap mekap ke. Yang aku tau pergi belakang rumah, main panjat panjat pokok beramai ramai lepastu terjun. Yang tu kira ok sikit, nak yang ekstrem lagi pergi jalan yang berbukit, duduk dekat bahagian atas jalan lepastu ambik basikal takde break, naik empat lima orang satu basikal, lepastu turun. Memang bangang. Hahaha.. So budak nakal ni mana ada baju girlish girlish bagai, baju koyak rabak ada la. Heh..heh..heh..



3. Ambik gambar muka takde perasaan 
Yang ni paling menyampah aku tengok. Ambik gambar muka kayu je, tapi aku pelik orang yang ambik gambar tu lain kali suruh la aku senyum sikit kalau dah nampak muka aku lebih kurang je dengan tunggul kayu.



4. Gambar candid 
Yang ni lagi satu. Kadang kadang aku duduk pun belum habis lagi dah snap gambar, lepastu mula la jadi gambar tak senonoh. Zaman dulu dulu mana ada kamera digital yang memori sampai beribu riban gigabytes ye dak? Silap ambik gambar sikit boleh padam, lepastu boleh snap gambar seberapa banyak yang engkau suka. Zaman dulu dulu pakai filem je, gambar jadi ke tak jadi ke belakang kira. Yang pasti kena guna filem dengan sebaik mungkin. Tapi kamera yang pakai filem ni la memberi lebih makna kan? Mesti berkobar kobar nak tengok hasil hasil gambar yang diambil kannnn? =)


Gambar candid yang lect aku ambik itu hari. Macam ni takpe, aku suka..kakaka :D


5. Baju kuning seluar hijau kasut biru tudung merah 
Haaaa ambik kau! Apa punya taste la aku dedulu. Macam mana aku boleh terpikir nak pakai macam tu? Why Syazana why? Tapi yang aku ingat sampai sekarang mak aku akan bagi kebebasan kepada anak anak dia untuk memilih sendiri pakaian serta corak yang berkenan di hati. Cuma corak yang agak tak senonoh sangat tu memang mak aku akan pangkah awal awal. Yang masalahnya sekarang ni kenapa aku boleh padankan warna warna sedemikian rupa? *kesat air mata*



6. Rambut serabai 
Yang aku ni pun satu, dah tau nak ambik gambar tu pergi la sikat rambut kasi senonoh sikit. Ini tidak asalkan boleh je dah sudah.



7. Kembangkan hidung
Sampai sekarang aku masih tertanya tanya apakah modus operandi aku mengembangkan hidung sewaktu gambar diambil? Benci tahap kuasa duaplohlimajuta bila ditengok balik gambar tu. Sumpah benci! huhuhu.. Seingat aku gambar tu diambil untuk pendaftaran masuk tadika. Aku pergi kedai gambar tu dengan abah, abah sikat rambut aku dulu lepastu pakai tudung baru masuk ambik gambar. Aku pun masuk duduk atas kerusi lepas tu macam bangang pergi kembangkan hidung. Apakah??? Tapikan, bila dibelek belek balik gambar tu comel jugak aku masa kecik kecik dulu...wakakaka.. 




P/S masuk dalam troli tolak sendiri..kekeke :D





assalamualaikum babaiiiii...





No comments:

Post a Comment

ratna mintak tolong komen =)