Tuesday, February 5, 2013

Malam ini aku menangis




Assalamualaikum..


Firman-Nya menegaskan:

“Sesungguhnya urusan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu Dia hanya berkata kepadanya, ‘Jadilah!’ maka jadilah sesuatu itu.” (Yassin:82)


Setiap sesuatu yang berlaku itu pasti ada hikmah di sebaliknya. Ingatlah bahawa janji Allah itu adalah pasti. Ada aku tulis satu entry pasal beberapa perkara yang berlaku dalam semester 5 yang lepas KLIK SINI. Sungguh, macam macam dugaan yang mendatang. Sabar. Itu yang aku buat. Terkadang terbit juga keluhan keluhan yang tak sepatutnya. Di saat menghadapi ujian itulah baru aku ingat pada Allah, minta tolong dengan Allah sedangkan sebelum ni sembahyang pun sengaja dilewatkan bahkan ada jugak yang ditinggalkan terus. Astagfirullahhala'zim..



 Ternyata setiap ujian dan dugaan tu Allah hadiahkan dengan sesuatu yang diluar jangkaan kita. Sungguh hamba bersyukur padaMu ya Rabb, Tuhan yang Maha Mengasihani sekalian makhluk makhlukNya. Aku bersyukur padaMu ya Allah, subhanallah alhamdulillah allahuakbar!!!
 


Cuma aku memohon kepadaMu agar Kau mengampuni segala dosa dosaku serta dosa kedua ibu bapa ku.




Malam Ini Aku Menangis. Ya! Menangis kegembiraan :')




Wassalam...





No comments:

Post a Comment

ratna mintak tolong komen =)