Wednesday, November 13, 2013

Erti Manusia Pendidik...




Assalamualaikum..




Di sini aku manusia pendidik..


Di sini aku menyayangi ahli-ahli firdausi..


Di sini kasih ku tumpah, sayangku tumpah..


Di sini aku tertawa...


Di sini aku menangis...


Di sini aku melompat riang...


Di sini aku terpunduk sedih..


Di sini aku bersenda...


Di sini aku menyakat...


Dan........


Disini jua kakiku berat mahu melangkah pergi.....





4 bulan bersama, memutikkan sayang antara aku dan mereka, antara mereka dan aku...memutikkan rindu bak sang pungguk terhadap bulannya,  Romeo terhadap Julietnya, Shah Jehan terhadap Mumtaznya.. 





Cikgu doakan kalian berjaya di dunia dan akhirat, tiada lain yang cikgu mintak melainkan belajarlah bersungguh sungguh untuk kesenangan masa depan kalian.. Tanggapan orang ini adalah ayat cliche seorang guru, tapi berpeluang menjadi pendidik membuatkan aku memahami bagaimana tingginya harapan seorang guru untuk melihat anak anak didiknya berjaya. Sungguh.





Moga tertulis di dalam takdir kita bakal bersua lagi di PPKI-P, SSN SMK Seri Kota...Itu harapan cikgu yang rindukan kamu, sayangkan kamu semua...









wassalam :'(









No comments:

Post a Comment

ratna mintak tolong komen =)